З необхідністю заміни паливного фільтра стикається кожен власник автомобіля. Ця деталь затримує різні домішки, які можуть бути в паливі, не даючи їм потрапити в двигун. Внаслідок чого зберігається продуктивність силового агрегату та збільшується термін служби його компонентів. Залишилося розібратися, як часто міняти паливний фільтр.
Різновиди паливних фільтрів
Фільтри для палива та олії працюють за схожим принципом. Чим більша їх площа, тим вищий термін служби. У конструкційному плані фільтри поділяються на:
- дизельні;
- карбюраторні;
- інжекторні.
Окрему категорію складають елементи, що фільтрують, для автомобілів, на яких встановлено ГБО. Виготовляються вони з металу. Конструкція аналогічна до магістральних фільтрів для звичайного палива.
Карбюраторні фільтри мають пропускну здатність 20 мкм, тобто. дедалі більші частки затримуються. Основним матеріалом виконання є пластик. Найчастіше вона прозора, щоб можна було контролювати рівень забрудненості.
Фільтри для інжекторних силових агрегатів відрізняються складнішою конструкцією. Вони розраховані на уловлювання частинок розміром до 10 мкм. Як матеріали виконання застосовується металу та пластик з підвищеною міцністю.
Фільтри для дизельних двигунів складніші за аналоги для бензинових. Їх форма найчастіше циліндрична. Конструкція передбачає наявність сепаратора води.
Паливні фільтри також класифікуються на збірні та нерозбірні. Перші мають на увазі заміну тільки картриджа, другі змінюються повністю.
Періодичність заміни фільтрів
Питання як часто змінюють паливний фільтр досить риторичне, адже точних значень немає. Термін служби залежить від низки факторів – стилю їзди, якості палива. У середньому бензинові елементи, що фільтрують, змінюють кожні 20-50 тис. км. пробігу, дизельні – через 15 тис. км., газові – через 10 тис. км.
Зрозуміти, що настав час встановлення нового фільтра, можна зрозуміти за такими ознаками:
- двигун починає троїти;
- збільшилася витрата палива;
- мотор довільно вимикається;
- потужність силового агрегату знизилася;
- автомобіль не запускається.
Звичайно, зазначені ознаки – це не 100-відсоткова гарантія, що проблема саме у фільтрі. Але, як мінімум, його необхідно оглянути. Краще зробити заміну заздалегідь, ніж експлуатувати авто із забитим фільтруючим елементом.
Інформацію, як часто потрібно міняти паливний фільтр на конкретному автомобілі, можна знайти в посібнику з експлуатації, але і там цифри зазвичай орієнтовні.
Процес заміни фільтра для палива
Заміна виконується за допомогою стандартного набору інструментів – викрутки, торцевого та гайкового ключів. Якщо фільтр має різьблення, то додатково знадобиться ключ із тріскачкою або відкритим зівом. Деталі з кріпленням на клямках знімають за допомогою плоскогубців. Якщо виріб знаходиться в важкодоступному місці, то знадобиться ще й ліхтар.
Інструкція як змінити паливний фільтр виглядає так:
- Скиньте тиск.
- Знайде деталь.
- Зніміть її.
- Встановіть новий.
- Перевірте на відсутність протікання. Для цього необхідно запустити двигун і покрутити його близько хвилини.
За відсутності навичок або часу цю процедуру можна довірити спеціалістам сервісного центру. Дуже часто паливний фільтр змінюють під час проведення планового технічного обслуговування.